Blog koleją.pl
Półrocze za nami
Niby jak zwykle. Znowu jesteśmy o pół roku starsi, a portalowi przybyło w tym czasie kilku stałych użytkowników. Cieszymy się z tego faktu, bo to oznacza, że idea serwisu sprawdza się na rynku. Jasne, liczyliśmy na więcej, ale zainteresowanie naszym portalem jest de facto funkcją sytuacji na rynku transportowym, a w przewozach kolejowych szczególnie. Tym bardziej, że PKP Cargo podjęło medialną kampanię reklamową pod oficjalnym hasłem “5000 nowych miejsc pracy. Jesteśmy skazani na sukces”. Zresztą piszemy o tym szerzej w poprzednim felietonie.
5000 nowych miejsc pracy
Przecieramy oczy ze zdziwienia, może to błąd, żart jakiś? Jeszcze raz uważnie studiujemy artykulik w Rzepie, potem śledzimy na portalach newsy biznesowe. Nie, nie ma mowy o pomyłce. Wszak wszędzie na czołówkach “... 5000 nowych miejsc pracy. Cargo chce zarobić 1,7 mld zł do 2016 roku”.
Będzie nowy prezes
….no z wrażenia nie mogliśmy zasnąć. Słońce torów, menager cnót wszelkich, reformator, restrukturyzator, ten, co postawił kolej na właściwe tory - rezygnuje. Odchodzi, bo przed nim nowe wyzwania - międzynarodowe - a co. Jaka szkoda. Łez wylaliśmy wannę. Choć to przecież nie nam opłakiwać stratę. Jakoś przeżyjemy, lecz co ze szwagrami i kumplami? Jak nie daj Boże przyjdzie miotła spoza układu - to umarł w butach - bruczek jak nic.
Słowo na Nowy Rok
Drodzy użytkownicy portalu. Upływa właśnie pierwszy, kalendarzowy rok funkcjonowania w sieci portalu - koleją.pl. Na razie to zbyt krótki okres by próbować oceniać efekty pracy naszego zespołu. Tym niemniej idea, która przyświecała twórcom portalu wciąż pozostaje jak najbardziej aktualna. Klienci przewoźników kolejowych, a zwłaszcza PKP Cargo wciąż potrzebują fachowego wsparcia, bowiem ich pozycja względem kolei jest delikatnie mówiąc kiepska.
Żeby nie być gołosłownym. W PKP Cargo – firmie, co to już niby na właściwych torach, jaj z klientów nieustająco ciąg dalszy.
Tylko w naszym portalu niezależny komentarz o prywatyzacji PKP Cargo S.A.
PKP Cargo SA - 120% normy!
PKP Cargo S.A. bije kolejne rekordy wielkości przewozów. W maju plan przekroczony o blisko 20%, w czerwcu 16%. Pierwsze półrocze na plusie, zyski i jeszcze raz zyski. Sztandarowy przykład udanej restrukturyzacji. No, super. Rekord, za rekordem. Sukces goni sukces. Jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej. To, że informacje tego typu znajdujemy na oficjalnej stronie PKP Cargo S.A. nie dziwi. Spółka przeznaczona na sprzedaż powinna mieć dobrą prasę. I ma - jak najbardziej. Dziennik, Wyborcza, Puls Biznesu, wszędzie ochy i achy. Wreszcie spółka “Na właściwych torach”(Gazeta Wyborcza z 15.02.2011). PKP Cargo na sprzedaż. Kto będzie inwestorem strategicznym? Kto przejmie kontrolny pakiet akcji drugiego europejskiego przewoźnika kolejowego? Może Czesi, może Rosjanie, bo Niemcy ponoć nie chcą. Ale szarada, ile niewiadomych. Czy na pewno?
PKP w wartkim nurcie przemian dziejowych (dalszy ciąg)
Wraz ze zbliżającą się akcesją Polski do Unii Europejskiej procesy restrukturyzacyjne kolei nabierają przyspieszenia. W roku 2001 przekształcono PKP w spółkę akcyjną. Powołano także szereg spółek zależnych, w tym PKP Cargo SA, której działalności poświęcimy najwięcej miejsca. Założenia były piękne.
Katastrofa w Babach - Postscriptum
W piątek ok. godz. 16.15. w Babach doszło do poważnego wypadku kolejowego, wskutek którego wykoleił się pociąg pasażerski relacji Warszawa Wschodnia - Katowice. Jak podawały media z torów wypadła lokomotywa i cztery wagony. Niestety w katastrofie zginął 52-letni mieszkaniec Częstochowy, a 81 osób poszkodowanych trafiło do szpitali. I to jest niewątpliwie tragiczne. Ponieważ newsy z miejsca katastrofy dominowały w mediach przez cały weekend, nie będziemy ich bez sensu powielać, bo nie o to nam chodzi. Do komentarza na temat katastrofy zmusza nas jednak decyzja piotrkowskiego sądu, o zatrzymaniu maszynisty wykolejonego pociągu. Powodem aresztowania była obawa matactwa i zagrożenie wysoką karą.
Nie wolno nam przejść obojętnie wobec takie decyzji sądu, a zwłaszcza jej uzasadnienia.